Une nuit à Paris

A címmel ellentétben nem egy éjszakát, hanem hármat töltöttem Párizsban. Többször is jártam már itt, de valahogy az elmúlt 10 évben kimaradt. Az első alkalommal 2001-ben jártam Párizsban, egy Lyon-i Depeche Mode koncert után, éjszaka, hatalmas ködben, fáradtan vezettem, s így nem volt igazán élvezhető. Évekkel később már sikerült megnéznem a jelentősebb látnivalókat, a 2018-as utam során éppen ezért arra fókuszálhattam, ami eddig kimaradt, vagy nem kapott kellő figyelmet. 

p11.png

Autóval mentem, mert Párizs előtt még ellátogattam Belgiumba és Luxemburgba is. Így nem kellett fáradtan érkeznem. Győrből indulva Párizs több mint 1300 km, így nem mondható rövid utazásnak, ezért volt kellemes kitérő Luxemburg, hiszen így alig 350 km utazás után érkeztem Párizsba. Az autópályadíjak az olasz árakkal versenyeznek, azaz kifejezetten drága. A kevesebb mint 400 km-ért közel 13000 Ft-ot fizettem. Ha szállásfoglalásra kerül a sor, érdemes figyelembe venned, hogy a tömegközlekedés kifejezetten jó. A napi jegy kb 6000 Ft-ért igényelhető. Egy külvárosi szállás ára azonban fele vagy annál is kevesebb, mint a látnivalók közelében elérhető hotelek árai. Így ha van 30-40 perced naponta az utazásra, akkor bátran foglalj külvárosi részen szobát. Az Ibis Budget szobái már 12-15.000 Ft-ért foglalhatók 2-3 fő részére, ugyanez a városközponthoz közeledve 25-30.000 Ft/éj. A külvárosból az emeletes RER-el juthatsz be a városba, ahol metróra szállva bármit könnyen elérhetsz. A metrójegy ára 1,50 euro.  

p9.png

A látnivalók leírásába nem kezdek bele, mert nincs az az ember aki mindenről mindent le tudna írni. Sőt, ezt látni kell. Az Eiffel torony, a Diadalív, a Moulin Rouge, Notre Dame, Louvre, Sacre Coeur, hajókázás a Szajnán, séta a Champs Elysées-én, végtelenül sorolhatnám. A Versailles-i kastélyt nem tettem a felsorolásba, mert önmagában is megállja a helyét egy napos kiránduláshoz. 

Mivel mindezeket nem először láttam, ezúttal igyekeztem a részletekre figyelni, a gasztronómiára, a helyiek viselkedésére. A hazai sajtó maximumon tolta a bevándorlásellenes politikai üzeneteket, így mindennapos volt az utazásom előtt és alatt is, hogy híreket kaptam miszerint botrányosan viselkednek a menekültek Párizsban, vagy hogy polgárháborús helyzetek uralkodnak. Jelentem, ebből semmit sem tapasztaltam. Döntse el mindenki, hogy ezek rémhírek voltak, vagy én voltam szerencsés. 

Na de itt van néhány kép, amely nem feltétlenül a legfőbb látnivalókat mutatja :-) 

p1.png

p2.png

p10.png

 

p6.png

p3.png

p5.png

p8.png

p4.png

p2_1.png

p1_1.png

Ha Párizsba utazol, kihagyhatatlan a Versailles-i kastély, amely a már említett RER-el alig 40 perc alatt elérhető. A Napkirály, XIV. Lajos rezidenciája volt, az abszolút hatalom szimbóluma, fényűzés a maximumon. Szobáról szobára haladva telítődünk el a pompával, melyben éltek. Számomra sok volt. Persze belőlem nem lehet kiindulni, mert akárhol vagyok, azonnal azt keresem hol lehet enni valamit, milyen minőségben és mennyire van arányban az ár az értékkel amit kapok. Szerencsére nem kellett sokat várnom, hogy máris a kastélyban található étteremben találjam magam. Röviden az árakról: egy palack ásványvízért 3000 Ft-ot fizettem, egy croque monsieur közel 7000 Ft-nak megfelelő euro, ami mondjuk ki egy sonkás melegszendvics kicsit másképp. Így néz ki:

v2_1.png

 

A kastélykertben elérhető más gasztronómiai szolgáltatók között sokkal jobbakat, és kedvezőbb áron találhattok. Nem beszélve arról, hogy nem vagy a zsúfolt teremben, hanem a tó parton, a szabad levegőn töltheted az idődet. A felszolgálók munkájára lehetne negatív jelzőket használni, de nyilván nem egyszerű naponta ezt az iszonyat mennyiségű vendéget kiszolgálni. 

v6.png

v3.png

v4.png

v5.png

Ha Párizsba utazol, legalább 4-5 napra érdemes jönni, mert ellenkező esetben vagy felületesen nézed meg a várost, vagy jó pár látnivaló kimarad. Utóbbi még mindig szerencsésebb, hiszen ha egyszer ellátogatsz ide, egészen biztos, hogy vissza fogsz térni. 

A bejegyzés trackback címe:

https://negyvenfelettafoldkorul.blog.hu/api/trackback/id/tr8513909286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

40 felett a Föld körül

süti beállítások módosítása