Okoshotel Budapesten, okos vendégek részére

2_4.png

Az okos szó ma már számtalan esetben előkerül. Néha úgy érzem indokolatlanul. A budapesti KViHotellel még az év elején találkoztam egy cikkben és már akkor kíváncsivá tett, a napokban pedig ellátogattam, hogy megnézzem valóban "okos"-e az okoshotel.

A szálloda a VII. kerületben a Nyár utcában található, egy irodaház átalakításával nyerte el jelenlegi állapotát. A szállodában Márkus Annabella fogadott, aki egy rövid interjút is adott nekem. 

Mit értünk az alatt, hogy okoshotel?

M.A.: A szálloda mögött egy magyar fejlesztői csoport áll. A tulajdonosunk nagyon sokat utazik a világban, egy olyan szállodát akart létrehozni, ahol lerövidülnek a bejelentkezéssel, kijelentkezéssel, számlakiállítással  kapcsolatos teendők. Egy olyan alkalmazást hoztak létre, amelyen keresztül a vendégek tudnak foglalni, ha máshol foglaltak, azt át tudják menteni, az érkezés előtt 3 nappal már be tudnak jelentkezni a vendégek, fel tudják vinni az adataikat, a szobakulcs aktiválása az érekzés napján 9 órától történik meg. A tulajdonos a piacon lévő rendszerekhez kívánt kapcsolódni, de rájött, hogy nem létezik olyan, amilyet megállmodott, így saját alkalmazásban kezdett gondolkodni. Nekünk egy felhő alapú PMS rendszerünk van, melybe átkerülnek a foglalások egy channel manager által és a PMS rendszerünk küld ki egy automatikus emailt, hogy "Köszönjük hogy foglalt nálunk", az alábbi a foglalási száma, töltse le az applikációt, melyhez egy videót is csatolunk.

Az applikációval be tudja állítani a vendég a szoba hőmérsékletét, vezérelheti a klímát, beállítható volna a sötét avagy a fény a szobában. A légkondicionáló egy wifi rendszeren át kapcsolódik az alkalamzáshoz. 

3_3.png

4_4.png

Miért izgalmas ez a vendégek számára?

M.A.: A vendégek számára egy teljesen új digitális élményt nyújt maga az applikáció. Azt gondoltuk eleinte, hogy a Z és az Y generáció számára lesz érdekes, ám kiszélesedett az érdeklődési kör. Volt már 75 éves házaspárunk is, akik videóblogoltak az itt tarttartózkodásuk alatt. Szélekörü a vendégpaletta, sok üzleti utasunk van, akik éppen az említett lerövidülő tennivalók miatt jönnek hozzánk. A vendégek a foglalás után a szobájukat is saját maguknak tudják kiválasztani. A PMS megmutatja nekik, hogy melyek azok a szobák amelyek rendelkezésre állnak. Mindegyik szoba egyenként be van fotózva, így láthatják a méretetét, hogy miként néz ki, merre néz, stb. Ez azért is nagyon jó, mert a vendég nem csalódik, nem kér szobacserét. 

1_4.png

A vendéggel közvetlenül nem is érintkezik senki?

M.A.: Ha nem szeretné, akkor nem. Van egy lobby bárunk amely reggel 8-tól éjfélig nyitva van. Itt van egy fő személyzet. Szükség esetén ők segítenek a vendégeknek. A tulajdonosunk szerint egy jó ital és egy jó reggeli kell a vendégnek ahhoz, hogy teljes legyen az élmény, így ezzel állunk vendégeink rendelkezésére. A reggelit egy külsős céggel oldjuk meg. 

Mások számára is elérhető az önök applikációja?

M.A.: Igen. Hatalmas az érdeklődés az applikáció iránt, hiszen ezzel kiváltható a recepció, ami azért is fontos mert óriási munkaerőhiány van jelenleg a piacon. A mi alkalmazásunk erre reagál alapvetően. Számos nyugat-magyarországi hotelből jönnek hozzánk, hogy kipróbálják és nekik nagy lehetőséget nyújt az applikáció, hiszen munkaerő nélkül működhet a rezerváció és a recepció. 

Említette, hogy a szoba már 9 órától elérhető. Hogyan oldható ez meg, hiszen a legtöbb esetben a szobát a vendégek 10 óra körül hagyják el?

M.A.: Szobaasszonyaink is okostelefonnal dolgoznak, ami persze egyelőre még nem takarít :-) Minden egyes reggel a takarítási feladataokat úgy kapják meg, hogy kapnak egy listát a távozó és érkező szobákról, a napi takarításokról és a közös helységek takarításáról és ezt egy logaritmus priorizálja. Az érkező-távozó szobák a legmagasabb prioritásúak, a napi szobák a közepes és a közös helységek a legalacsonyabb prioritásúak. Úgy tudják a lehető leghamarabb elfoglalni a vendégek a szobát, hogy ha például egy bizonyos szobához ragaszkodik a vendég, akkor a szobalányok azonnal elkezdik a szoba takarítását amikor elment a távozó vendég, amint végeznek, bejelölik a telefonjukon, hogy a szoba lakható. Ekkor visszakerül egy supervisorhoz, aki végigellenőrzi és amikor ő is visszaigazolta, hogy a szoba tiszta és lakható akkor a vendég kap egy egy push értesítést, hogy a szoba elfoglalható. Az early check in-nek így nincs felára. Sok szállodában a szobák már rendelkezésre állnak, de  aszobalányok késve jelentik le, hogy készen van a szoba, ez nálunk nem fordulhat elő. 

Beszéltünk arról is, hogy mennyire fontos manapság gondolni a környezetvédelemre, fenntarthatóságra. Ezzel kapcsolatban is kérdeztem Annabellát.

M.A.: Nálunk például nincs nyomtatás, nincs is nyomtató a házban, semmilyen papíralapú dolgot nem adunk a vendégeknek. A légkondicionálók is úgy vannak beállítva, hogy ha kijelentkezik a vendég, akkor visszaáll egy alaphőmérsékletre. Az egyik szobában teszt jelleggel mozgásérzékelő is van, amely abban az esetben ha érzékeli, hogy a vendég elhagyja a szobát, akkor áramtalanít. 

Az egyértelműen elmondható, hogy az alkalmazás kifejezetten segíti a direkt foglalásokat. Annabella elmondta, hogy szeretnék, ha a vendégek úgy tudnának Európában vagy akár az egész világon utazni, hogy egy alkalmazást használva megtehessék, így nem kell minden alkalommal megadni az adataikat, a szálláshelyeknek is kiváló, mert nem kell jutalékot fizetni a foglalásokért. Ez egy eszköz a hoteleknek, amellyel a saját foglalásaikat tudják növelni. Manapság amikor meghívunk egy szállodaigazgatót, hogy jöjjen el hozzánk, próbálja ki szolgáltatásunkat, szinte elenyésző az, amikor a Google-ben azonnal a szálláshely jön be elsőként. Jellemzően a közvetítők ajánlatai jelennek meg, akik rengeteget költenek GoogleAds-re, hogy szinte lehetetlen küzdeni ellenük. Mi felismerjük már, hogy ez egy közvetítő oldala, de sokan nem és így a szálláshely nem direkt foglalást kap. 

Van még okoshotel Európában?

M.A.: Van olyan hotel amely részfunkciókban ezt próbálja, de Európában nem hallottunk róla. Új-Zélandon nyitott egy a közelmúltban. Ők az alkalamazást csak a saját hotelükben használják. A mi alkalmazásunk azonban elérhető mások számára is. A szállodaipar is a digitalizáció és az automatizáció felé halad, a repülőtársaságok, a taxi társaságok is erre felé mennek el, a szállodaipar pedig kis kivétellel szinte azon a szinten van, mint 30 évvel ezelőtt. 

A beszélgetés során a biztonság is szóbakerült. Például ha minden az applikációval működik, mi van akkor ha elhagyom a telefont, illetve hogy tudok a szobába bemenni?

M.A.: A vendég úgy kapja a kulcsot az applikáción át, hogy csak azt a szobát nyissa, maga a nyitás is csak 5 cm-ről működik, így csak az az egy ajtó nyílik. Abban az esetben ha valaki elhagyja a telefonját, idejön a szállodához, és biztonsági őr tud segíteni. Cseretelefonjaink vannak, amelyen ha belép a vendég, akkor az előző telefonról kilépteti automatikusan, így más nem tud bemenni a szobába, ha megtalálja a telefont. 

5_2.png

6_2.png

Kövesd te is blogomat ha érdekelnek az utazással kapcsolatos bejegyzések. 

Hamarosan bemutatom az akomo.hu oldalt, amely az első hazai portál lesz, amelyen a szálláshelyek jutalékmentesen kínálhatják szálláshelyeiket. 

A bejegyzés trackback címe:

https://negyvenfelettafoldkorul.blog.hu/api/trackback/id/tr114416354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

40 felett a Föld körül

Facebook