Miért éppen Sárvár?

A mai napon Sárvárra látogattam. Többször is jártam arra, de valahogy eddig nem néztem körül a városban. Ráadásul bennem egy olyan város képe élt, ami egy kicsi, a fürdőjéről ismert és nagyjából itt pontot lehet tenni a mondat végére. Tévedtem!

 

Megérkeztem egy szálláshelyre, akiknél elkészítettem a fotókat a megjelenésükhöz, aztán egy kicsit a nyakamba vettem a várost. Első utam a fürdőhöz vezetett. Azt tudni kell, hogy Sárvár környékén 1200 méteres mélységből 43°C-os, 2000 méterről magas sótartalmú 83°C-os gyógyvíz tör fel. A fürdő honlapja azt írja, hogy az itt igénybe vehető sós kádfürdő hatékonyan alkalmazható egyes mozgásszervi, nőgyógyászati és bőrgyógyászati megbetegedések esetén. Évtizedek óta ismert a gyógyvíz nagyon kedvező hatása elhúzódó alhasi fájdalmak, összenövéssel járó krónikus nőgyógyászati gyulladásos betegségek kezelésében.A családi fürdőben pedig mindenki kedvére válogathat a különböző méretű és meredekségű csúszdák, családi és gyermekmedencék közül.

A városban található a Nádasdy vár, melyet a 13. században kezdetek el építeni. A mai formáját 1549-1562 között Nádasdy Tamás idejében érte el. Ezt követően a 17. században további munkálatok folytak III. Nádasdy Ferenc országbíró irányítása alatt.

 

 

A helyiek egyik kedvence a Csónakázó tó, amely 9 hektáron terül el. A tórendszer egészen közel található a fürdőhöz. Az alábbi videót itt rögzítettem.

 

Kijelenthető, hogy Sárvár télen is tartogat meglepetéseket, látnivalókat az ideutazók számára, ám ha engem kérnének arra, hogy javasoljak időpontot, biztos a tavaszra tenném a voksomat. Biztos, hogy visszatérek. 

A bejegyzés trackback címe:

https://negyvenfelettafoldkorul.blog.hu/api/trackback/id/tr4713672788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

40 felett a Föld körül

süti beállítások módosítása