Hol foglal szállást a magyar vendég?

52987147_990858881109671_6076550022785138688_n.jpg

Tegnap (2019.02.24-én) ért véget az Utazás Kiállítás a Hungexpo-n. Nincsenek adataim arról, hogy melyik kiállító milyen sikerrel zárta, ám az szembetűnő volt, hogy sok pult kongott az ürességtől (olykor azért is, mert a kínálati oldalon sem volt senki), ám az Aldi pultjai tele voltak, úgy látszik az embereknek átjött az "Aldi olcsó" szlogen. Én 2 éve azt gondolom, hogy ráférne egy komolyabb reform a kiállításra, nem szabad figyelmen kívül hagyni a digitalizációt. Még mindig rengeteg felesleges szórólap, katalógus kerül nyomtatásra, és a kukába, amely kifejezetten nem környezetbarát. Ezek helyett kikerülhetnének táblagépek, amelyeken a látogatók elküldhetik maguknak emailben az ajánlatot ami tetszik nekik és otthon kényelmesen eldőlve a kanapén megnézthetik ezeket és dönthetnek. Talán majd jövőre...

 

Ami a hazai vendégek foglalási szokásait illeti elmondható, hogy toronymagasan a szállásközvetetőket vesszük igénybe. Az Akomo Direct Sales kutatása szerint a megkérdezettek 65,5%-a valamelyik közvetítő oldalán foglal, 15% közvetlenül a szálloda honlapján, 12 % kuponos oldalon, 7,5% közvetlenül a szálláshelynél foglal telefonon. Véleményem szerint ezen az arányon változtatni kell és lehet is. Sok szálláshely tulajdonos (itt leginkább a vendégházakra, panziókra gondolok és persze néhány szállodára) a közvetítőktől várja a vendégeket, nem sokat tesz azért, hogy jutalékmentesen szerezzen vendéget. Részben arra hivatkoznak, hogy nincs lehetőségük hirdetésekre költeni, nincs marketingesük, nem értenek az online felületekhez, van aki pedig eleve nem akar versenyezni a közvetítőkkel. Lehet, hogy nincsenek tisztában azzal, hogy már vannak kedvező alternatívák is arra, hogy a vendégek közvetlenül tőlük foglaljanak. Megfelelő közösségi média kezeléssel, és nagyjából havi 8-10 ezer forint hirdetéssel már akár megduplázhatják a közvetlen foglalásaikat, nem beszélve arról, hogy évente több ezer ember látogatna el honlapjukra. 

Összegezve elmondható, hogy a szálláshelyek panaszkodnak, hogy túl sok jutalékot fizetnek a közvetítőknek, a vendégek egyértelműen onnan foglalnak nagyobb arányban, tehát ha a szállásadók nem tesznek ez ellen, akkor ez így marad, vagy még rosszabb lesz. Szinte kivétel nélkül olcsóbban szerezhetnek vendégeket, ha saját kezükbe veszik az irányítást, jó minőségű Facebook és Instagram posztokat tesznek közzé, illetve használják a kattintás alapú felületeket mint például a GoogleAds vagy az Akomo

 

A bejegyzés trackback címe:

https://negyvenfelettafoldkorul.blog.hu/api/trackback/id/tr4314652689

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

40 felett a Föld körül

süti beállítások módosítása