Szeretnél megtanulni síelni? - A téli olimpia árnyékában

40 év kellett ahhoz, hogy rávegyem magam arra, hogy kipróbáljam a síelést. Több okból nem tettem ezt ezelőtt. Egyrészt mert veszélyesnek találtam a csúszást, másrészt pedig drágának és mi van ha bevásárolok mindenféle eszközt és törött lábbal jövök haza, úgy hogy ráadásul nem is tetszik. Szerencsére ezeket a gondolatokat sikerült Rostási Misi síiskola vezetőnek elterelni és ma már kijelenthetem, elvesztettem a síszüzességemet. 

nevtelen.jpg

A hazai hóhelyzet szeszélyessége miatt a közeli Ausztriába látogattam, egészen pontosan a Karintiában található Ossiach-ba. Csodálatos ékszerdoboz ez a település. Az Ossiach-i tó felett emelkedő Gerlitzen hegycsúcsa lenyűgöző látvány volt síléc nélkül is, de amikor felmentünk a hegyre, akkor lett teljes az élmény. A szállásunkat a Holiday Sport Hotelben foglaltuk, ahol szerencsére minden dolgozó magyar volt így hamar megoldottuk a becsekkolást a szobánkba. Ekkor jött az első meglepetés, ugyanis akkor apartmant kaptunk, hogy abban egy házibulit is simán megtarthattunk volna. Két mosdókagylóval szerelt tágas fürdőszoba, nagy nappali, hálószoba, előszoba, ahol minden cuccunk kényelmesen elfért. 

blog.jpg

A sízéshez kezdőként nem tudtam mire van szükségem, ezért bementem Magyarország legnagyobb sportáruházába (abba, amelyik D-vel kezdődik és echatlon a vége). vettem alul öltözéshez egy felső és egy hosszú alsót, egy kesztyűt, sapkát és a legolcsóbb síkabátot nadrággal. összesen kb 18000 Ft volt. Ráadásul ha nem tetszik a dolog, a síruhát vissza is vihetem (ezt mondta  pénztáros). A síléc, síbakancs és egyéb kiegészítők szerencsére rendelkezésre álltak a szállodában. Kezdő sízőként foglaltam szobát, így a felszerelést díjmentesen vehettem bérbe. Lássuk be ez nem kis segítség, mert a komplett szett százezres kiadás lett volna. Átvettem tehát a síkölcsönzőben a szettemet és irány a hegy. 

Kb 25 perc alatt már a hegyoldalban találtam magam és indulhatott a móka. Síoktatónk, Misi nagyon figyelmes volt velünk, látta szerintem rajtam, hogy nem akármilyen béna emberrel lesz dolga. Rövid bemelegítés és egy ajándék cukorka után síléc került a bakancsunkra. Négyen vettünk részt ezen az oktatáson, ahol igazi téli időjárás fogadott minket, mivel szakadt a hó. Elsajátítottuk az alaplépéseket, megtanultunk hóekét csinálni, amit én inkább fékezésnek hívok. A gyakorlás nem kicsit volt kimerítő. Folyt rólam a víz. Szóval innen üzenem, hogy nem kell túl melegen felöltözni, mert garantáltan nem fogtok fázni. Kb 1 óra elteltével elindultam első siklásomra, ha lehet annak nevezni ami óriási élmény volt, mivel nem estem el. Miután leértem, a síiskola varázsszőnyege felrepített és újrapróbálkozhattam.  A kimerítő sport után jól esett elbotladozni a közeli Hüttébe és az evés-ivás után bepattantunk az autóba és mentünk vissza a szállodába, hogy a wellness részlegben ellazíthassuk a megterhelt izmainkat (ha van olyanunk). 

en_medence.jpg

Összegezve elmondható, hogy ha még nem próbáltátok, vágjatok bele, mert semmihez sem hasonlítható élmény, ráadásul nincs korhoz kötve, bármikor elkezdhetitek. Én már biztosan tudom, hogy márciusban a hosszú hétvégén újra menni fogok, szóval itt találkozhatunk is és a következő beszámolómban ti is benne lehettek :-) 

 

Ui: Azért a látvány, ami a hegyről lenézve fogad, egészen pazar.

26850401_10156524232306874_4231853147338222129_o.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://negyvenfelettafoldkorul.blog.hu/api/trackback/id/tr8413676742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

40 felett a Föld körül

süti beállítások módosítása