Mielőtt Szerbiába utazol, ezt olvasd el

2_2.pngElső alkalommal utaztam Szerbiába. Éppen a Szabadkai Maraton alkalmával érkeztem, így le volt zárva a városközpont, ami kissé megnehezítette a közlekedést, pláne nekem, aki nem ismerem ki magam és a navigáció is folyton vissza akart terelni a lezárt útszakaszra. Apropó navigáció. A telefonomat használtam, ami kifejezetten rossz ötlet volt. Hogy miért? Később leírom.

Sokszor hallottam már a szabadkai piacról, így első utam ide vezetett. A parkolás könnyedén ment, ám parkolójegyet nem tudtam szerezni. Megkérdeztem egy parkolóőrt, aki magyarul jelezte, hogy menjek csak nyugodtan, arra ma már nem mennek ellenőrizni. A piacra érve hihetetlen mennyiségű hamis áru fogadott. Nem is értettem, s máig sem értem, hogy miként lehet valahol nyilvánosan, mindenféle bizonylat nélkül, divatmárkák jeleivel ellátott hamis termékeket kínálni. Nike, Adidas melegítők néhány ezer forintért, parfümök 450-750 Ft-ért, Armani, Hugo Boss pólók 1500-3500 Ft-ért......Állítólag török árukról van szó. 

A nyilvános wc használata során egy másik érdekesség is történt, a wc-s bácsitól tudtam meg, hogy többet ér a forintom mint a helyi pénz. Megtudtam, hogy ha pl 1200 Ft-nak megfelelő összeget fizetek dínárral, akkor azt 1000 Ft-ért is megkaphatom, ha forinttal fizetek. 

Összességében elmondható, hogy ha valaki csak a márkajelzés miatt vásárol ruhát és a minőség valamint a gyártó iránti elköteleződés nem számít, akkor itt "fillérekből" felöltözhet. Az egy másik kérdés, hogy a határnál mi történik a sok hamis áruval. Ugyanis ami ott történik, az számomra elképesztő. Órákig álltam a sorban a belépésnél és a kilépésnél is. Megnézték mindenkinek a csomagtartóját, a hátsó üléseket, mindent. Nyilván az első kérdés: Hol járt? Piacon?

Szabadka belvárosa semmi különöset nem tartogatott számomra, de a Maraton megtöltötte élettel. Nem tervezem, hogy visszatérek, de sosem lehet tudni....

1_2.png

Amire azonban feltétlenül felhívom a figyelmet, az nem más, mint hogy Szerbia nem az Európai Unió része, így nem csak a határon való várakozás okozhat bosszúságot, hanem az is, hogy kettes zónának számít mobiladatforgalom szempontjából. Ez annyit jelentett nekem, hogy az aktuális havi telefonszámlám 34, azaz harmincnégyezer forinttal volt magasabb az adatforgalom miatt, amit a navigációval sikerült összehozni. Tudom, ez az én bénázásom, de figyeljetek oda, nehogy kellemetlen meglepetés érjen benneteket is.

 3_1.png

4_2.png

A bejegyzés trackback címe:

https://negyvenfelettafoldkorul.blog.hu/api/trackback/id/tr8014229319

40 felett a Föld körül

süti beállítások módosítása