Milyen az Adventi vásár Zakopanéban?

1_5.png

Évek óta készültem arra, hogy Advent időszakában elutazom Zakopaneba. Idént megvalósítottam a tervet. Az otthonomtól alig több mint 350 km utazás autóval kényelmesen kivitelezhető volt, útba ejtettem Árvaváralját és Alsókubint (utóbbi a Nagy-Magyarország legészakibb vármegyéjének, Árva megyének a székhelye volt, ezekről majd külön bejegyzésben írok). Az utazás tervezésekor megnéztem milyen látnivalókat nem érdemes kihagyni. Ilyen a település sétálóutacája, amely tele van árusokkal, a Gubalówka, ahova egy siklóval vagy gyalog tudunk feljutni. A hegy közel 1200 méter magas, csodálatos panorámát nyújtva a Magas-Tátrára. A szállásfoglalásnál feltűnt, hogy igazán kedvező áron érhetőek el ahhoz képest, hogy ez az időszak kiemelt szezonnak fogható fel. Az Aries Hotel & Spa vendégeként minden adott volt a kényelmes pihenéshez, ráadásul 1 perc alatt a sétálóutcában voltam a hegy felvonója 5 percre a sajtpiac 4 percre volt. Azt hamar nyugtáztam, hogy sikeres volt a szálláshely választás.

7_4.png

Ha már említettem a szállodát, néhány mondatban a szolgáltatásairól is írnék, mert bár sok helyen jártam már, egészen biztos, hogy a Top 5 szálloda egyike ahol valaha megfordultam. Méltán kapta 2017-ben az év szállodája díjat. Csodálatos wellness részleg szaunákkal, élménymedencével, és ami nekem a legjobban tetszett, kültéri jakuzzival. Kissé félve léptem ki a -7 fokba ám a forró vízben felejtehetlen élményt nyújtott a körülöttem látható havas táj. A szoba kifejezetten kényelmes, jól felszerelt, ami pedig minden utas számára fontos, a reggeli minden igényt kielégítő volt. Az este folyamán végigsétáltam a főutcán, ahol néhol forralt bor illata fogadott, máshol forralt sör vagy éppen grillezett füstölt sajt illata szállt. Utóbbit meg is kóstoltam. Finomnak mondható és másnak is ajánlom hogy kóstolja meg ha erre jár, de kiemelkedő gasztonómiai élményre azért nem kell számítani. Kipróbáltam egy helyi éttermet is, előételként juhtúrós lengyel galuskát kértem, majd marhahúsos pirog következett, melyet 3 féle sörből álló kóstolóval zártam le. Összességében elmondható, hogy elégedett voltam. 

3_4.png

2_5.png

5_3.png

 

A másnap reggelt a Gubalówkán kezdtem. Itt tudod megnézni a felvonóban rögzített felvételemet:

 

A csúcsra érve szinte csak magyar kirándulókkal találkoztam. Lehet érte kövezni, de sajnos azt is el kell mondanom, hogy tisztelet a kivételnek, de sokan a pultnál kezdték a napot és sörrel, rövid italokkal a kézben mulatták az időt és csodálták a Magas-Tátrát. Ez egyébként az előző este folyamán is feltűnt, sok a részeg a sétálóutcában (persze nem csupán magyarok). Visszatérve a hegycsúcshoz, több mint 1 km-en át találhattok árusokat, akik sajtokkal, sapkákkal, kesztyűkkel, játékokkal várnak, fényképet készíthettek élő báránnyal (már akinek ez szórakoztató), ám amit nem találtam: karácsonyi díszek vagy az Adventhez köthető kiegszítők, gyertyák. Egyetlen ilyen standot nem láttam sem a hegyen, sem lent. A kilátás azonban magávalragadó, a hóbiztos csúcson páratlan látvány fogadott. Már ezért megérte elutazni! 

8_2.png

9_2.png

Összegezve elmondhatom, hogy mindenkinek ajánlom Zakopanét, ha grillezett füstölt sajtot kóstolna, ha havazás közben szeretné az Adventi időszak néhény napját átélni, ne hagyjátok ki a hegytetőn a piacot ahova ha lehet ne délelőtt menjetek, hanem délután (a sikló 9-18 óra között jár, utána csak gyalog lehet közlekedni). 

6_3.png

10_12.png

A bejegyzés trackback címe:

https://negyvenfelettafoldkorul.blog.hu/api/trackback/id/tr1314425590

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

40 felett a Föld körül

süti beállítások módosítása