Ljubljana

Jártam már Szlovénia fővárosában, de mondhatni átutazóban, hiszen megnéztem a Depeche Mode koncertet és tovább is indultam a következő koncerthelyszínre Imolába. Ezúttal azonban koncert nem volt, de városlátogatás igen. Előzetesen informálódtam, hogy mit érdemes megnéznem. A tripla hidat (Tromostovje), a piacot, a belvárost érintettem.

lj3.png

Ne számítsatok nagyvárosi életre, vagy nyüzsgő belvárosra. Az egészet nagyjából 1-2 óra alatt be lehet járni, de ha erre utaztok, érdemes megállni. A pékségekből száll a frissen sült pékáru illata, amely engem is becsalogatott. A tripla hídnál találtok egy kör alakú helyet, amely a pusztító nyári hőségben mindenki nagy kedvence, ugyanis olyan, mintha folyton esne az eső ránk. :-)

lj4.png

Szintén előre tájékozódtam, hogy van egy étterem-kávézó, amelynek teraszáról látható az egész város, ez a "felhőkarcoló" a Neboticnik. Ez tényleg így van. Hogy ez előny vagy hátrány, azt mindenki döntse el majd ha arra jár.

lj5.png

lj2.png

lj1.png

Számomra fontos, hogy ahol járok megismerjem a helyiek ételeit, azokat a fogásokat, melyek kifejezetten az adott helyre jellemzők. Nos a burito nem az, mégis azzal van tele szinte minden Fast Food névre keresztelt árus. Sajnos ezt nem csak Ljubljanában tapasztaltam, hanem Szlovénia más helyein is (pl, Koper).

 

A bejegyzés trackback címe:

https://negyvenfelettafoldkorul.blog.hu/api/trackback/id/tr9414146847

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

40 felett a Föld körül

süti beállítások módosítása